Anna Dello Russo

Anna Dello Russo hör definitivt inte till skaran ”vi som vill bli kända” om det var någon som trodde det. I mer än 25 år har hon arbeta bakom kulisserna i modevärlden, som moderedaktör på italienska Vogue, som redaktör förL’Uomo Vogue och 2006 flyttade hon till japanska Vogue där vi hittar henne idag. Hon har arbetat med alla de stora modefotograferna, Helmut Newton, Patrick Demarchelier, Mario Testino och har klätt många av de mest bestående stilikoner som Catherine Deneuve, Sophia Loren och Chloë Sevigny.



Anna Dello är en av modebloggarnas stilfavoriter startade hon i februari i år sin egen blogg, annadellorusso.com, som måste vara en av de mest ostajlade bloggar som finns. Men det är kanske helt i linje med hennes egen filosofi för när det kommer till hennes egen stil så säger hon att allt handlar om kläderna – inte om henne.

”Min prioritet är de fantastiska kläderna. Inte att visa upp mig. Jag bryr mig inte hur jag ser ut.”
Och för att inte låta oärligt, påpekar hon att hon faktiskt snart fyller 50, har en lurvig man och sällan bär make-up.”Jag förstår inte varför en fotograf vill ta en närbild. Vem vill titta på mitt ansikte? Det handlar om mode.”

Att hon dessutom, till skillnad från andra moderedaktörer som heter Anna, alltid har ett genuint leende på läpparna och ser ödmjukt på den fantastiska modevärld hon lever i gör henne inte till en mindre beundransvärd stilikon. Lägg sen till att du kan skicka dina stilfrågor direkt till henne och få svar. Otillgänglig är inte hennes stil.





”I don’t want to be cool. I want to be fashion” Anna dello Russo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0